כשמדברים על קידום אתרים, אי אפשר להתעלם מהחשיבות של קישורים חיצוניים. אבל מה זה בדיוק? למה זה חשוב? ואיך עושים את זה נכון? אם אי פעם שאלת את עצמך את השאלות האלה, אני כאן כדי להסביר לך הכול בצורה פשוטה, כמו שמסבירים לחבר.
בוא נתחיל מהבסיס. קישור חיצוני הוא בעצם טקסט אשר מוטמע בו "קישור" לחיץ שמוביל מאתר אחר אל האתר שלך. תחשוב על זה כמו המלצה של חבר – כשאתר אחר "ממליץ" על התוכן שלך על ידי הוספת קישור אליו, זה נותן לך נקודות זכות בעיני גוגל.
גוגל מתייחס לקישורים חיצוניים כמו קולות בהצבעה – אם אתר מוכר וסמכותי מקשר אליך, זה כמו לקבל המלצה ממישהו שכולם סומכים עליו. כמובן, לא כל הקישורים נחשבים שווים. קישורים מאתרים איכותיים וממוקדים בתחום שלך שווים הרבה יותר מקישורים מאתרים לא רלוונטיים או מפוקפקים.
האמת? אפשר, אבל זה קשה מאוד. ללא קישורים חיצוניים, תצטרך להשקיע בצורה מטורפת בתוכן שלך, במבנה האתר ובאופטימיזציה טכנית כדי לגבור על המתחרים.
גם אז, אם המתחרים שלך ישיגו קישורים חיצוניים איכותיים, הם כנראה יעקפו אותך במוקדם או במאוחר. אז למרות שזה אפשרי, זה לא מומלץ. קישורים הם כלי קריטי בארגז הכלים של כל מקדם אתרים, והם יכולים להוות את ההבדל בין אתר שאף אחד לא רואה לאתר שמוביל בתוצאות.
קישורים חיצוניים הם כמו חותמת שגוגל משתמש בה כדי להבין מי הם "השחקנים המובילים" בתחומים שונים. וזה בין האלמנטים החשובים ביותר כשמדובר בקידום אתרים
3 האלמנטים הכי חשובים כשמדובר בקידום אתרים:
1. תוכן איכותי
2. קישורים חיצוניים
3. E-E-A-T
כמובן שיש עוד הרבה מרכיבים אך אלה במובן הכי בסיסי החשובים ביותר.
בואו נחזור לנושא, בלי קישורים חיצוניים זה כמו להיות עסק מצוין עם מיקום נסתר – יש לך מה להציע, אבל אף אחד לא יודע עליך (אף אחד הכוונה לגוגל). בוא נצלול עמוק יותר ונבין למה הם קריטיים
גוגל רואה בקישורים חיצוניים מעין "המלצה" על התוכן שלך. כשאתר אחר מקשר אליך, זה סימן שהוא מעריך את מה שאתה מציע – בין אם מדובר במידע, במוצרים או בשירותים.
תאר לעצמך שמספר אתרים רלוונטיים ומוכרים בתחום שלך מקשרים אליך. עבור גוגל, זה כמו קבלת עדויות מרובות על כך שהאתר שלך אמין ושווה לקדם. לכן, ככל שיש לך יותר קישורים איכותיים, הסיכוי שלך להופיע במיקום גבוה בתוצאות החיפוש עולה משמעותית.
אבל חשוב להדגיש: לא כל הקישורים נחשבים. קישורים מאתרים לא רלוונטיים או כאלה עם מוניטין ירוד עלולים להזיק לך במקום לעזור. מה שחשוב הוא איכות ולא כמות.
בוא נעשה סדר בין שני סוגי הקישורים:
קישורים חיצוניים
כמו שאמרנו, אלו קישורים שמגיעים מאתרים אחרים ומובילים אל האתר שלך. הם חשובים לבניית אמינות ודירוגים.
קישורים פנימיים
אלו קישורים בתוך האתר שלך שמובילים מדף אחד לדף אחר. למשל, כשאתה כותב פוסט בבלוג שלך ומוסיף קישור למוצר או לשירות שאתה מציע – זה קישור פנימי.
קישורים פנימיים הם חשובים ליצירת חוויית משתמש טובה ולכך שגוגל יבין איך מבנה האתר שלך נראה. אבל הם לא מהווים תחליף לקישורים חיצוניים, אלא יותר כמו תוספת חשובה.
אז אתם רוצים לדעת איך משיגים קישורים? הנה מדריך קצרצר
1. החלפת קישורים עם אתרים אחרים
זו אחת השיטות הפשוטות והוותיקות להשגת קישורים חיצוניים. הרעיון פשוט: אתה מוצא אתר רלוונטי בתחום שלך, פונה אליו ומציע עסקה – "אני אקשר לאתר שלך, ואתה תקשר לאתר שלי".
אך מאוד קשה לעשות זאת כי תרצו להשיג קישורים מאתרים מובילים ורובם מוכרים את אותם הקישורים.
2. בקשת קישורים בתמורה למאמר איכותי
שיטה פופולרית ואפקטיבית יותר היא להציע תוכן איכותי לאתר אחר בתמורה לקישור חיצוני. זה נקרא "אורח כותב" (Guest Post). אתה יוצר מאמר ייחודי שמוסיף ערך לאתר שמפרסם אותו, ובתמורה מקבל קישור שמוביל לאתר שלך. זה לא מצליח רוב הפעמים אך קורה שכן.
3. קניית קישורים
זו אולי הדרך הנפוצה ביותר בעולם ה-SEO, הרעיון הוא פשוט: אתה משלם לאתרים אחרים כדי שיקשרו אליך. בדרך כלל, מדובר באתרים שמציעים קישורים בתשלום כמו ערוץ 13, 14, גלובס וכו.. שאלה אתרים מובילים בישראל או ברשתות של אתרים שכל מטרתן למכור קישורים.
כמובן שיש הרבה עסקים שמוכרים קישורים, אך כמובן שנמליץ לכם על אלה שבאמת יביאו לכם איכות במחיר המשלתם בשוק. ( לקניית קישורים מבית WebBoost )
כל הזכויות שמורות לאתר WebBoost.co.il